Bantuan Kerajaan

Bantuan Khas Kewangan Aidilfitri RM1200 Dikreditkan Hari Ini

Bantuan Khas Kewangan Aidilfitri RM1200 Dikreditkan Hari Ini.
Khas untuk rakyat Malaysia yang berkelayakan. Bermula hari ini, bantuan awal bagi sambutan Hari Raya Aidilfitri telah mula disalurkan secara berperingkat bermula hari ini. Individu yang layak, mereka akan menerima bayaran tunai sebanyak RM1200.

Untuk tahu lebih lanjut mengenai bantuan ini, sila ikuti perkongsian dibawah ini.

BANTUAN KHAS KEWANGAN AIDILFITRI

BANTUAN KHAS KEWANGAN AIDILFITRI

Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulai Pinang telah bersetuju meluluskan bayaran Bantuan khas Kewangan Aidilfitri (BKKA) tahun 2024 kepada semua anggota Perkhidmatan Awam Negeri sebanyak setengah bulan gaji atau minimum RM1200.

Program bantuan khas yang bernilai RM7.44 juta ini adalah bertujuan bagi meringankan beban kos perbelanjaan menjelang sambutan perayaan hari raya yang bakal tiba.  Bantuan kewangan raya ini juga diperluaskan kepada pihak berkuasa tempatan (PBT), badan berkanun dan anak syarikat negeri tertakluk pada kewangan masing-masing.

SENARAI PENERIMA BANTUAN KHAS KEWANGAN AIDILFITRI

Program bantuan khas BKKA 2024 ini akan memanfaatkan seluruh penjawat awam bagi negeri Pulau Pinang. Tidak ketinggalan juga, Penyelia dan Guru Kelas (KAFA) turut akan menerima bantuan khas ini.

  • Penjawat Awam : RM1200
  • Penyelia dan Guru Kelas (KAFA) : RM300

Bagi guru Sekolah Rendah Agama Rakyat (SRAR) dan Guru Sekolah Menengah Agama Rakyat (SMAR) turut akan menerima bantuan khas ini.

TARIKH BAYARAN BKKA

Seperti yang telah dimaklumkan, bantuan khas (BKKA) ini telah mula disalurkan secara berperingkat bermula hari ini iaitu :

  • 15 MAC 2024

Bayaran akan disalurkan secara one-off dan akan terus dikreditkan ke akaun penerima yang layak.

Info Tambahan : Bantuan khas ini akan dibayar secara automatik tanpa sebarang permohonan kepada mereka yang terlibat, untuk semakan butiran lengkap berkenaan insentif khas ini sila ke laman rasmi – BKKA 2024

MAKLUMAT LANJUT

Terdapat lebih banyak kemudahan dan inisiatif berbentuk bantuan telah disediakan oleh kerajaan pusat dan negeri bagi meringankan beban rakyat yang memerlukan. Sila lihat senarai insentif bantuan yang ada pada bulan ini dan layak untuk didapatkan – SEMAK DISINI untuk rujukan lengkap maklumat.

Rujukan Online

Rujukanonline merupakan sebuah Blog yang akan berkongsi mengenai maklumat berkenaan Bantuan Kerajaan dan Iklan Jawatan Kosong. Kami juga bukan lantikan daripada mana-mana agensi kerajaan mahupun swasta.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button